تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
کاهش 8 درصدی میزان هدررفت آب در استان بوشهر
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین و کاهش هدرفت شرکت مهندسی آبفا کشور گفت: پس از یکپارچه سازی شرکت‌های آبفا روستایی و شهری هدر رفت آب  بوشهر حدود 38.2 درصد بود که با تلاش‌های صورت گرفته در سه سال اخیر هدر رفت آب به 30.8 کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان  بوشهر، علی سیدزاده در نشست با مسئولان شرکت آبفا استان بوشهر اظهار کرد: هدر رفت آب در سال 1401 حدود 1.6 درصد نسبت به سال 1400 کاهش یافته است که ارزش ریالی این کاهش هدر رفت معادل احداث یک دستگاه آب شیرین‌کن پنج هزار متر مکعبی با 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری ابتدایی است.
وی بیان کرد: این دستاورد ارزشمند در کاهش هدررفت حاصل برنامه ریزی و نوسازی شبکه توزیع و همچنین کشف و مجازسازی انشعاب‌های غیر مجاز و همچنین بهبود مدیریت توزیع آب است.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین و کاهش هدرفت شرکت مهندسی آبفا کشور تصریح کرد: با وجود کاهش تولید در سال 1401 به نسبت سال قبل، مصرف آب مشترکان حدود 1.1 درصد افزایش یافته است.
سیدزاده ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان انتظار می رود مشترکان نسبت به مصرف بهینه آب اهتمام جدی داشته باشند تا خللی در تامین آب شرب هم وطنان صورت نگیرد.
وی گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز بر حسب رسالت ذاتی خود تمام تلاش خود را بکار گرفته تا تامین و توزیع آب شرب به بهترین نحو ممکن محقق شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: این استان در آستانه فصل تابستان طرح هوشمندسازی شبکه توزیع آب را با هدف بهینه سازی و ارتقاء مدیریت توزیع آب عملیاتی کرده است.
ابوالحسن عالی افزود: بهینه‌سازی و ارتقا مدیریت توزیع آب از طریق هوشمند سازی راه حلی اساسی برای کاهش آب بدون درآمد، بالا بردن بهره وری در شبکه های آبرسانی، افزایش بازده انرژی و بهبود کیفیت آب است.
وی اظهار کرد: استان بوشهر در چند سال اخیر شاهد تحولی عظیم در حوزه آبرسانی بوده که شاه بیت این تحول احداث و عملیاتی شدن پروژه‌های مختلف آب شیرین در مناطق مختلف استان است.
تاریخ:
1402/03/06
تعداد بازدید:
256
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal