تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
جشنواره نخستین واژه "آب" در مدارس استان بوشهر آغاز شد/ دانش آموزان بوشهر حامی آب می‌شوند/ زنگ آب در شهرجدید عالیشهر نواخته شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: جشنواره نخستین واژه "آب" با هدف نقش آفرینی موثر دانش آموزان برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه، در مدارس این استان آغاز شدگ
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، ابوالحسن عالی روز چهارشنبه در جشنواره نخستین واژه "آب" ویژه مدارس شهر جدید عالیشهر (شهرستان بوشهر) که با نواختن زنگ آب همراه شد، اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان آینده ایران سازان عزیز باید با صرفه جویی در مصرف آب برای حفاظت از ذخائر آبی تلاش کنند.
وی بیان کرد: انسان برای زنده ماندن در تمام ساعات شبانه روز به آب نیاز دارد و این مهم بخوبی نمایانگر اهمیت آب برای دانش آموزان است.
عالی ادامه داد: با توجه به کمی آب باید دانش آموزان با ترویج فرهنگ مصرف بهینه برای پایداری بیشتری آن تلاش کنند.
وی گفت: برای نمونه هنگامی که آب ایک لوله به دلیل شکستگی هدر می رود دانش آموزان باید به بیان اهمیت و حساسیت این موضوع اشاره داشته باشند تا در سریع ترین زمان ممکن از هدررفت آب جلوگیری کنند.
عالی با تاکید بر ضرورت مراقبت همگان از آب اظهار کرد: در هنگام اتفاقات مربوط به شبکه آب دانش آموزان باید خانواده ها را از خدمات سامانه تلفنی 122 برای ترمیم شبکه و جلوگیری از هدررفت آب آگاه کنند.
وی افزود: خداوند در مقابل هر نعمتی که به انسان‌ها داده انتظار شکرگذاری دارد از همین رو دانش آموزان نیز باید برای این نعمت ارزشمند همواره شکرگذار این نعمت باشند.
عالی تاکید کرد: یکی از راه های این شکرگذاری مصرف بهینه و پرهیز از اصراف آب است که تمامی دانش آموزان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود از همکاری شورای شهر، شهرداری، شرکت عمران و پایگاه های مقاومت عالیشهر و همچنین آموزش و پرورش شهرستان بوشهر برای مشارکت در برگزاری  جشنواره نخستین واژه "آب" قدردانی کرد.
 امام جمعه شهر جدید عالیشهر نیز گفت: آب یکی از معجزات خداوند است و هر موجود زنده ای، زندگی خود را مدیون آب است.
حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد اظهار کرد: بین 45 تا 75 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده و به هر میزان که سن انسان کمتر باشد آب بیشتری در بدنش وجود دارد.
وی ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط یک پژوهشگر، دانش آموزان باید بدانند که چنانچه مخالف دستورات الهی عمل کنند فیزیک بدن آنها دچار مشکل و به بیماری‌های مختلفی مبتلا می‎شوند.
حمیدی نژاد اظهار کرد: براساس این پژوهش همچنین آب به ادبیات نامناسب و غیراخلاقی حساس بوده و از لحاظ ساختاری، تغییر وضعیت و رنگ خواهد داد.
وی یادآور شد: هدر دادن آب حرام و به منزله گناه کبیره بوده و حتی برای وضو و غسل نیز مصرف میزان مشخصی از آب تعیین شده که باید همگان باید به رعایت آن توجه کافی داشته باشند.
در این آیین دانش آموزان با دریافت کارت آب به عنوان حامیان آب در استان بوشهر معرفی شدند
تاریخ:
1401/09/09
تعداد بازدید:
413
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal