تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
عملیات اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن بندر دیر آغاز شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در آیین آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن بندر دیر، ظرفیت پروژه خرید تضمینی آب از تأسیسات نمک‌زدایی شهر دیر را 3 هزار و 750 مترمکعب در شبانه‌روز دانست و اظهار داشت: این پروژه جمعیتی معادل 12 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در آیین آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن بندر دیر، ظرفیت پروژه خرید تضمینی آب از تأسیسات نمک‌زدایی شهر دیر را 3 هزار و 750 مترمکعب در شبانه‌روز دانست و اظهار داشت: این پروژه جمعیتی معادل 12 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌دهد.

ابوالحسن عالی با بیان اینکه این طرح در مدت 12 ماه اجرا می‌شود گفت: در اجرا این طرح گروه مپنا که از شرکت‌های توانمند است 130 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی خواستار افتتاح این پروژه تا قبل از فصل تابستان سال آینده شد و افزود: در این طرح ضمن اجرا 5.5 کیلومتر خط انتقال آب بیش از 10 کیلومتر خط انتقال برق ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تخصیص اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد و خاطر نشان کرد: 750 میلیارد تومان اعتبار در بخش محرومیت‌زدایی اختصاص یافته است که بخش عمده‌ای از آن در شهرستان دیر هزینه می‌شود.

استاندار بوشهر نیز با بیان اینکه آب تأمین آب یکی از موضوعات اساسی استان بوشهر است اظهار داشت: ظرفیت آب‌شیرین‌کن بندر دیر از 3 هزار و 750 مترمکعب تا 10 هزار مترمکعب در شبانه‌روز قابل افزایش است.

احمد محمدی‌زاده از شروع فرآیند  انتخاب سرمایه گزار  پروژه آب‌شیرین‌کن عسلویه خبر داد و بیان کرد: در هفته دولت امسال طرح‌های آب‌شیرین‌کن افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد و در سال جاری اجرا و افتتاح این طرح‌ها در دستور کار قرار دارد.

استاندار بوشهر از افزایش تولید آب آشامیدنی از طریق شیرین‌سازی آب دریا در استان خبر داد و گفت: مسئولان استان بوشهر تمام توان خود را به کار خواهند گرفت تا کمبود آب آشامیدنی در استان جبران شود.

محمدی‌زاده گروه مپنا به‌عنوان سرمایه‌گذار اجرا طرح آب‌شیرین‌کن بندر دیر را توانمند دانست و خاطر نشان کرد: مپنا توان بالایی در اجرا آب‌شیرین‌کن دارد و امید می‌رود بر اساس قرار داد این پروژه تکمیل و افتتاح شود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی در این مناطق از آب، برق و بهداشت خبری نبود افزود: امام راحل توانست تمام ساختارها را بشکند و حکومت جمهوری اسلامی با رأی مردم بنا گذاشت.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز تأمین آب آشامیدنی سالم را یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان دیر دانست و تصریح کرد: اجرا آب‌شیرین‌کن در دیر یکی از مطالبات مهم مردم بود که امروز عملیاتی اجرایی آن آغاز شد.

حجت‌الاسلام موسی احمدی آب را نیاز حیاتی مردم دانست و بیان کرد: در نقاطی که مردم در کنار دریا سکونت دارند نباید کمبود آب احساس شود و شایسته نیست که مردم تشنه لب باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال اعتبارات قابل توجهی در محرومیت‌زدایی اختصاص یافته است که ان‌شاء‌الله به‌صورت عادلانه توزیع می‌شود.
تاریخ:
1401/07/06
تعداد بازدید:
463
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal