تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
برگزاری همایش وکارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب و برق در شرکت آبفا بوشهر
همایش وکارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب و برق ویژه بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی استان بوشهر با مشارکت مجموعه وزارت نیرو در استان و به میزبانی شرکت آبفا بوشهر برگزار شد.
همایش وکارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب و برق ویژه بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی استان بوشهر با مشارکت مجموعه وزارت نیرو در استان و به میزبانی شرکت آبفا بوشهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، این همایش با حضور مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر و همچنین زنگنه نژاد مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: براساس ارزیابی‌های انجام گرفته مصرف آب 75 درصد از مشترکان بوشهری فراتر از الگوی تعیین شده است.
ابوالحسن عالی افزود: الگوی مصرف صحیح آب 16 مترمکعب در ماه است که در این استان تنها 25 درصد مشترکان این الگو را رعایت می‌کنند.
وی بیان کرد: در استان بوشهر 15 درصد مشترکان سه برابر الگو و 30 درصد نیز 2 برابر الگو تعیین شده مصرف آب دارند.
عالی اظهار کرد: در این استان 30 درصد مشترکان نیز مصرف آب آنها در حد معقول و یا اندکی فراتر از الگوی تعریف شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر ادامه داد: میزان آب شرب تامین شده برای استان بوشهر در فصل زمستان 400 هزار مترمکعب است که این میزان در تابستان به 360 هزار مترمکعب کاهش یافته است.
وی بیان کرد: از میزان یاد شده دو سوم آن که از محل سد کوثر و آب شیرین‌کن‌ها تامین می‎شود از پایداری لازم برخوردار است و مابقی که از محل چاه‎های محلی و شهرستان کازرون تامین می‌شود از لحاظ پایداری دارای ریسک بسیار بالایی هستند.
عالی ادامه داد: 75 درصد آب شرب استان بوشهر در بخش‌های خانگی و منازل و مابقی نیز در سایر بخش‎ها از جمله تجاری، فرهنگی و نظامی مصرف می‌شود.
وی بیان کرد: براساس اطلاعات استخراجی از یک بررسی علمی مصرف آب در بخش خانگی شامل 28 درصد آشپزخانه، 24 درصد حمام، 16 درصد توالت، 8 درصد روشویی، 8 درصد لباسشویی، 5 درصد ظرفشویی و مابقی نیز مربوط به سایر مصارف است.
عالی تاکید کرد: بانون جایگاه اساسی در نقش دهی و مسائل خانواده دارند که باید در حوزه مدیریت مصرف آب نیز نقش ویژه خود را در مدیریت مصرف آب ایفا کنند.
وی افزود: بانوان شاغل در ادارات سفیران و پیغام بران صرفه جویی در مصرف آب هستند که استدعا دارم بخوبی نقش خود را در مدیریت مصرف آن انجام دهند.
عالی با اشاره به اینکه نصب ادوات کاهنده یک چهارم آب مشترکان منازل را کاهش می دهد، گفت: اکنون سرانه مصرف آب استان بوشهر روزانه 170 لیتر است که بانوان با ایفای نقش خود در مدیریت مصرف قادر به کاهش چشمگیر این میزان هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای عبور از این تابستان چنانچه نسبت به زمستان تنها 10 درصد در مصرف صرفه جویی شود این استان با موفقیت از پیک مصرف آب عبور خواهد کرد.
وی بیان کرد: با تغییر اقلیم نمی توان جنگید و اقلیم نیز با ما سازگار نمی شود و تنها راهکار است این است که خود را با این پدیده تطبیق دهیم.
عالی گفت: چنانچه مدیریت مصرف آب صورت نگیرد به سخت ترین روش ما را مدیریت خواهد کرد و در این مسیر جای هیچگونه بی مسئولیتی برای مسئولان حوزه آب و مشترکان آن وجود ندارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: منابع آبی امانتی در اختیار نسل کنونی است که باید با مصرف بهینه به نسل آینده تحویل داده شود.
وی اظهار کرد: نایابی و کم آبی در خیلی کشورها ابزار وتجهیزات استحصال، انتقال و توزیع آب را با تورم‌ چند صد درصدی مواجه کرده است که این یکی از معضل‌های تامین آب است.
عالی یادآور شد: امروز قیمت یک کنتور آب حدود یک میلیون و 500 هزار تومان است و این در حالی است که در مقطعی می‎شد با این اعتبار کنتورهای مشترکین یک شهرستان را تعویض کرد.
در حاشیه این همایش با اهدا جوایز از مشترکان خوش مصرف تجلیل شد و همچنین کارشناسانی از شرکت آبفا و توزیع نیروی برق استان بوشهر دوره آموزشی صرفه جویی در مصرف آب و برق را برای حاضران ارائه کردند.
تاریخ:
1401/04/13
تعداد بازدید:
389
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal