تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
استاندار بوشهر از 3 پروژه‌های آب‌شیرین‌کن 35 هزار، 17 هزار بوشهر و 1000 مترمکعبی جزیره شیف بازدید کرد
عبدالکریم گراوند در بررسی روند اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن بوشهر با اشاره به اینکه بازدید از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی پس از خارج شدن استان بوشهر از وضعیت قرمز آغاز شده است اظهار داشت: تأمین آب شرب بوشهر یکی از اولویت‌ها در اجرا طرح‌ها است که در این راستا چند پروژه مهم اجرایی شده است.

عبدالکریم گراوند در بررسی روند اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن بوشهر با اشاره به اینکه بازدید از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی پس از خارج شدن استان بوشهر از وضعیت قرمز آغاز شده است اظهار داشت: تأمین آب شرب بوشهر یکی از اولویت‌ها در اجرا طرح‌ها است که در این راستا چند پروژه مهم اجرایی شده است.

وی با اشاره به تأمین 90 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر از خارج استان تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی و منابع توسعه استان بوشهر، آب شرب است که خوشبختانه پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرا پروژه آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 35 هزار مترمکعب در شبانه‌روز خاطر نشان کرد: این پروژه روند اجرایی مطلوبی دارد که بحث منابع مالی، ارزی، افزایش قیمت‌ها و هزینه‌ها از موانع جدی سرعت در اجرا پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر و به‌موقع به بهره‌‌برداری نرسیدن آن است.

گراوند از حل مشکلات گمرکی این پروژه در ترخیص تجهیزات مورد نیاز آن خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ماه‌های آینده مرحله نخست آن به ظرفیت 10 هزار مترمکعب وارد مدار تولید و اتصال به شبکه آبرسانی شود.

استاندار بوشهر افزود: با توجه به اینکه هواشناسی پاییز خشک پیش‌بینی کرده است امید می‌رود با افتتاح مرحله نخست این پروژه به کمک منابع آب شرب استان بوشهر بیاید.

گراوند پروژه دوم تأمین آب آشامیدنی شهر بوشهر را به ظرفیت 17 هزار مترمکعب دانست و تصریح کرد: پیشرفت این پروژه خیلی خوب است چراکه دهه فجر سال قبل عملیات اجرایی آن آغاز شد و اکنون در این شرایط سخت اقتصادی و با کمک‌های انجام شده، مجری پروژه قول داده که مرحله نخست آن به ظرفیت 5 تا 6 هزار مترمکعب ماه آینده وارد مدار تولید شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید آب از این پروژه تا 50 هزار مترمکعب ارزیابی می‌شود خاطر نشان کرد: اکنون در مرکز استان بوشهر 22 هزار و 500 مترمکعب آب از پروژه آب‌شیرین‌کن تولید می‌شود که با افتتاح پروژه 17 هزار مترمکعب تولید آب به 40 هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌یابد که با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم قابل توسعه است.

استاندار بوشهر با اظهار امیدواری برای پیگیری، تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن توسط مدیریت آینده استان بوشهر گفت: امید می‌رود با تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن، آب آشامیدنی استان بوشهر از منابع شیرین‌سازی آب دریا به وضعیت پایدار و مطمئن برسد.

گراوند تنها راه تأمین آب آشامیدنی از طریق شیرین‌سازی آب دریا دانست و تأکید کرد: تا حد توان این پروژه‌ها اجرا شده و روند پیشرفت خوبی دارد که امید می‌رود با مدیریت آینده استان بوشهر، اینگونه پروژه‌ها اجرا ، تکمیل و به بهر‌ه‌برداری برسد تا سال آینده استان بوشهر دغدغه زیادی در تأمین آب نداشته باشد.

وی با اشاره به اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در مرکز استان بوشهر به ظرفیت 17 هزار و 35 هزار مترمکعب گفت: با روند که در پیش است فاز نخست این پروژه‌های 52 هزار مترمکعب به ظرفیت 16 هزار مترمکعب آن نیمه دوم امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه در حال گذر از سال آبی خشک و بی‌سابقه‌ای هستیم خاطر نشان کرد: این درحالی است که پیش‌بینی شده فصل پاییز امسال کم‌بارش باشد و روز به روز به سبب تحلیل منابع‌ آب زیرمینی مشکلات با برداشت‌های که شده بیشتر می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه منابع آب آشامیدنی استان بوشهر وابستگی شدید 90 درصدی به خارج از استان دارد افزود: راهبرد و استراتژیک خوبی برای حل مشکلات آب استان بوشهر تدوین شده که از ظرفیت شیرین‌سازی آب شور و دریا استفاده شود.

وی از تولید 40 هزار مترمکعب آب از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این، پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر به ظرفیت 100 هزار مترمکعب در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی در اجرا 2 پروژه بزرگ شیرین‌سازی آب دریا در مرکز استان بوشهر تصریح کرد: آب‌شیرین‌کن 35 هزار و 17 هزار مترمکعب بوشهر از پروژه‌های مهم و بزرگ استان است و این درحالی است که در نقاطی که امکان‌پذیر است در سطح شهرها و روستاها این پروژه‌ها در حال اجرا است.

حمزه‌پور از افتتاح مرحله نخست آب‌شیرین‌کن 17 هزار متر مکعب بوشهر به ظرفیت 7 هزار مترمکعب خبر داد و بیان کرد: آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب هم مرحله نخست آن به ظرفیت 10 هزار مترمکعب امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

تاریخ:
1400/06/21
تعداد بازدید:
728
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal