تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
توسط معاون علمی فناوری ریاست جمهوری
رونمایی ویدئو کنفرانسی طرح های فناورانه حوزه آب شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین رونمایی از طرح‌‌های فناورانه در حوزه آب از طریق ویدئو کنفرانس با بیان اینکه محصولات قابل توجهی در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در نقاط مختلف کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود اظهار داشت: تولید آب از طریق فناوری‌های نوین در دستور کار قرار گرفته و شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرفت‌های خوبی کرده‌اند که باید توسعه یابد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین رونمایی از طرح‌‌های فناورانه در حوزه آب از طریق ویدئو کنفرانس با بیان اینکه محصولات قابل توجهی در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در نقاط مختلف کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود اظهار داشت: تولید آب از طریق فناوری‌های نوین در دستور کار قرار گرفته و شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرفت‌های خوبی کرده‌اند که باید توسعه یابد.

وی، باتأکید بر شناسایی منابع جدید تولید آب از طریق فناوری‌های نوین گفت: در این راستا عقب‌ماندگی تاریخی فناوری‌های نوین در حوزه توسعه تأمین آب جبران می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور وضعیت آب و هوایی ایران را در شرایط خاص در عرصه تأمین آب دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت اقلیمی جغرافیایی و زیست‌بوم آب و هوایی ایران باید استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه تأمین و تولید آب توسعه یابد.

ستاری با اشاره به دسترسی ایران به دریا و آب‌های آزاد در شمال و جنوب تصریح کرد: از این ظرفیت خدادادی در تأمین و تولید آب درست استفاده نمی‌شود و باید فناوری‌های شیرین‌سازی آب دریا توسعه یابد.

وی حل معضل تأمین آب شرب با استفاده از شیرین‌سازی آب دریا را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: باید فناوری شیرین‌سازی آب دریا بومی‌سازی شود که رونمایی از دستگاه نمک‌زدایی الکترودیالیز معکوس در بوشهر یکی از روش‌های بومی است که برای تولید آب شیرین استفاده می‌شود و در دنیا بی‌نظیر است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر هم پیشرفت‌های علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات در بخش‌های مختلف تولیدی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آنان است که این مهم در استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار دارد.

مهرداد ستوده یکی از مشکلات مهم استان بوشهر نبود منابع آب شرب دانست و با اشاره به اجرا طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا خاطر نشان کرد: وجود بیش از 900 کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس ظرفیت مهم و قابل توجهی برای تأمین آب شرب از طریق شیرین‌سازی فراهم کرده که این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی نصب و راه‌اندازی تأسیسات آب‌شیرین‌کن را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: اجرا این پروژه‌ها در نوار ساحلی استان بوشهر نقش مهم و قابل توجهی در حل مشکلات مردم و اشتغال حوزه فناوری دارد که مورد حمایت ویژه قرار دارد.

معاون استاندار بوشهر اجرا طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا را مورد رضایت مردم دانست و تصریح کرد: استان بوشهر آماده هرگونه همکاری با توسعه طرح‌های فناوری در تولید و تأمین آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با اشاره به شیرین‌سازی آب دریا خاطر نشان کرد: امروزه با توجه به کاهش روزافزون منابع آبی در سطح جهان، نمک‌زدایی از آب‌های شور و لب‌شور برای تأمین آب شرب، بهداشتی به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است.

عبدالحمید حمزه‌پور، بحران و مشکل تأمین آب در بخش‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: طرح نمک‌زدایی از آب دریا از مهمترین طرح‌های استان بوشهر برای تأمین آب آشامیدنی است.

وی پروژه‌های نمک‌زدایی الکترودیالیز معکوس در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این پروژه برای تأمین آب روستاهای مختلف مورد توجه قرار گرفت که نصب و راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه دستگاه نمک‌زدایی الکترودیالیز معکوس در 3 روستای استان بوشهر افتتاح شده است افزود: این پروژه در مجموع قادر است در شبانه‌روز 350 مترمکعب آب را نمک‌زدایی و تصفیه کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه نمک‌زدایی الکترودیالیز معکوس در روستای عربی شهرستان دشتی گفت: این دستگاه ظرفیت تولید 250 مترمکعب آب در شبانه‌روز دارد و در این راستا 2 دستگاه دیگر در روستاهای بهرحاج نوشاد و بابامبارکی در شهرستان جم هرکدام با ظرفیت 50 مترمکعب راه‌اندازی شده است.

در این مراسم تأمین آب شرب مناطق روستایی عربی، بابامبارکی و حاج نوشاد استان بوشهر با استفاده از دستگاه نمک‌زدایی الکترودیالیز معکوس با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

تاریخ:
1400/03/23
تعداد بازدید:
711
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal