تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
بررسی روند اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن استان بوشهر با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور واستاندار بوشهر
حمیدرضا جانباز در نشست ویدئو کنفرانس با مسئولان استان بوشهر با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌ها برای تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر و 28 هزار مترمکعب جم استفاده می‌شود.


حمیدرضا جانباز در نشست ویدئو کنفرانس با مسئولان استان بوشهر با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌ها برای تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر و 28 هزار مترمکعب جم استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه بخشی از آب آشامیدنی استان‌های ساحلی از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌شود خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها در چهار سال گذشته تسریع یافته است به گونه‌ای که برای تولید آب از طریق شیرین سازی آب دریا برای استان بوشهر مجوزهای لازم صادر شده است.

وی، با اشاره به رفع موانع برای تسریع در تکمیل این پروژه‌ها افزود: امسال بخش عمده‌ای از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن استان بوشهر وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همکاری و مشارکت در تکمیل طرح‌های آبرسانی استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: برای تسریع در تکمیل پروژه‌های آب شیرین‌کن در شهرهای مختلف استان بوشهر کمیته‌های ویژه تخصصی در هفته آینده تشکیل و راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

جانباز با قدردانی از توجه استاندار بوشهر به اجرا طرح‌های آبرسانی گفت: خدمات مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در فعالیت شبانه‌روزی اجرا طرح‌های آبرسانی قابل تحسین است.
وی، تامین اعتبار از محل تسهیلات بانکی به مجری طرح‌های آب‌شیرین‌کن را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با برنامه‌ریزی تلاش می‌شود اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها از محل تسهیلات بانکی تامین شود.

عبدالکریم گراوند هم با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با قدردانی از توجه ویژه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حل مشکلات آبرسانی استان بوشهر اظهار داشت: برای گذر از تابستان گرم پیش‌رو طرح‌های مهم آبرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در حال اجرا است که امید می‌رود بدون مشکل پشت سرگذاشته شود.

وی، اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر را برشمرد و گفت: اکنون پروژه‌های مهم آب‌شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است که تکمیل آنها نقش اثرگذاری در حل مشکل آب استان دارد.

استاندار بوشهر پروژه‌های آب‌شیرین‌کن 35 هزار متر مکعب بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: قرار بود یک سوم ظرفیت این پروژه سه ماه نخست امسال وارد چرخه تولید و باید برای تحقق این مهم تلاش شود.

گراوند با اشاره به کاهش بارش بارندگی و تاثیر آن در منابع تامین آب آشامیدنی استان بوشهر تصریح کرد: بخشی از منابع تامین آب آشامیدنی استان بوشهر وابسته به رودخانه و چشمه‌های استان فارس است که کاهش بارندگی در میزان آبدهی آنها اثر گذاشته است.

وی، با تاکید بر تسریع در راه‌اندازی پروژه‌های آب‌شیرین‌کن بوشهر خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود پروژه‌های آب‌شیرین‌کن بر اساس وعده داده شده تکمیل و وارد چرخه تولید شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه راه‌اندازی بخشی از ظرفیت‌های آب‌‌شیرین‌کن بوشهر و سیراف - جم را در فصل تابستان یک ضرورت دانست و بیان کرد: برای گذر از تابستان، ضمن تسریع در تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن استان بوشهر، بر اساس برنامه زمانبندی راه‌اندازی شود.

گراوند با اشاره به تامین زیرساخت‌های پروژه‌های آب‌شیرین‌کن بوشهر و سیراف - جم از جمله طرح برق‌رسانی تصریح کرد: خطوط انتقال برق این پروژه‌ها در حال اجرا است و بر اساس برنامه تعیین شده تکمیل می‌شود.

وی نقش افتتاح پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر و 28 هزار متر مکعب سیراف جم در گذر از بحران تابستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی این پروژه‌ها استفاده کرد و این درحالی است که از همه قابلیت‌ها کمک گرفته می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور هم با قدردانی از حمایت ویژه از اجرا طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر اظهار داشت: در شرایط سخت بودجه‌ای، کرونایی و تحریمی توجه ویژه‌ای برای حل مشکلات آبرسانی و اجرا طرح‌های مختلف از جمله نوسازی و توسعه شبکه‌های آبرسانی شده است.

وی، از افزایش 2 برابر ظرفیت تولید از تأسیسات آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تولید آب از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن که در سال 1397 روزانه 20 هزار مترمکعب بود با اجرا طرح توسعه اکنون به 40 هزار مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر خبر داد و افزود: با تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در دست اجرا در شهرها و روستاهای استان بوشهر ظرفیت شیرین سازی آب دریا به 140 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

حمزه‌پور با اشاره به اینکه اکنون وابستگی استان بوشهر به استان‌های دیگر در تامین آب آشامیدنی 90 درصد است گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن میزان وابستگی استان بوشهر به دیگر استان‌ها به 60 درصد کاهش می‌یابد.

وی، آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعب بوشهر را از پروژه‌های مهم این استان دانست و تصریح کرد: این پروژه براساس برنامه زمانبندی قرار بود در مدت 18 ماه تکمیل شود که سبب برخی موانع زمان راه‌‌اندازی آن امسال تعیین شده که فاز نخست آن قرار است در فصل تابستان وارد چرخه تولید شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر پیشرفت آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعب بوشهر را مطلوب دانست و خاطر نشان کرد: خطوط انتقال آب این پروژه 80 درصد آن تکمیل شده و از 8 کیلومتر این خط انتقال شش کیلومتر آن تکمیل شده است.

حمزه‌پور با اشاره به روند طرح برق‌رسانی آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعب بوشهر گفت: تا اردیبهشت ماه طرح برق‌رسانی آن تکمیل می‌شود.

وی آب شیرین‌کن 28 هزار متر مکعب سیراف - جم را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید برای راه‌اندازی این پروژه از همه ظرفیت‌ها استفاده شود چراکه این پروژه می‌تواند در تامین آب آشامیدنی، شهرستان جم را متحول کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: بر اساس قول سرمایه‌گذاری پروژه آب شیرین‌کن سیراف جم تابستان بخشی از آن وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

حمزه‌پور فاز 4 آب شیرین‌کن بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این پروژه ظرفیت 17 هزار مترمکعب دارد که فاز نخست آن به ظرفیت 7 هزار مترمکعب تابستان وارد چرخه فعالیت و تولید می‌شود.
تاریخ:
1400/01/25
تعداد بازدید:
816
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal