تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
طرحهای توسعه دریامحور در استان های جوار خلیج فارس اجرایی می شود / توسعه آب شیرین کن اولویت استان های جنوبی برای تحقق اقتصاد دریامحور است
مشاور معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از موضوع های اولویت دار دولت طرح جامعه توسعه اقتصاد دریا و پروژه های اولویت دار ذیل آن است که تحقق این موضوع در استان های جنوبی با رویکرد توسعه ظرفیت آب شیرین کن ها به طور جد در حال دنبال شدن است.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، محمد امینی رعایا روز شنبه در بازدید از پروژه های آب شیرین کن های 22 هزار و 35 هزار مترمکعبی شهر بوشهر اظهار کرد: طرح توسعه دریامحور با تمرکز ویژه بر استان های ساحلی خلیج فارس شامل خوزستان، بوشهر و هرمزگان تا سواحل مکران است.

وی بیان کرد: در راستای اجرا مطلوب طرح پروژه های اولویت دار احصاء خواهد شد که بازدید از پروژه های آب شرین کن‌های بوشهر نیز در همین راستا صورت گرفته است.

امینی رعایا ادامه داد: در تحقق اقتصاد دریامحور تامین آب از طریق آب شیرین کن ها همراه با افزایش سطح تاب آوری و همچنین پرورش آبزیان بویژه در بخش پرورش ماهی و میگو در قفس از طرح های اولویت دار استان بوشهر است.

** استان بوشهر تولید 242 هزارمترمکعب از آب شیرین‌ کن‌ها در دستور کار داد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در استان بوشهر اکنون در چهار سایت 45 هزار متر مکعب در شبانه روز آب تولید می شود.

ابوالحسن عالی افزود: تا پایان سال جاری این ظرفیت به بیش از یکصد هزار مترمکعب در شبانه روز خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین با بهره برداری از سایت های وحدتیه، سیراف، مپنا و شماره 2 شهر بوشهر و اخند تا یک چهارم ظرفیت تولید آب استان به آب شیرین کن ها اختصاص می یابد.

عالی یادآور شد: اکنون مجموع تولید آب شیرین کن های در مدار، در حال احداث و انعقاد قرارداد بیش از 242 هزار مترمکعب در شبانه روز رسیده که این پروژه ها با پیگیری های ملی و استانی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

وی افزود: بیش از 16 سایت آب شیرین کن استان بوشهر تا پایان 1403 وارد مدار تولید می شوند که در این صورت حدود 50 درصد آب تولیدی استان از این محل تامین خواهد شد.

عالی ادامه داد: در بوشهر برای تحقق اقصاد دریامحور توسعه ظرفیت های تولید آب از محل احداث آب شیرین کن ها پیش بینی شده که بازدید مشاور معاون اول رئیس جمهوری از تاسیسات آب شیرین کن استان بوشهر نیز در همین راستا صورت گرفته است.

تاریخ:
1401/09/27
تعداد بازدید:
279
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal