تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
96میلیارد تومان اعتبار به بخش فاضلاب استان بوشهر اختصاص یافت
معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از محل ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به این استان 96 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های فاضلاب گناوه، دیلم و بوشهر برای سال های تخصیص یافته است.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از محل ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به این استان 96 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های فاضلاب گناوه، دیلم و بوشهر برای سال های تخصیص یافته است.

روح الله دوانی افزود: از این میزان اعتبار42 میلیارد تومان مربوط به عملیات احداث شبکه فاضلاب منطقه ساحلی گناوه به طول 14 کیلومتر و تکمیل ایستگاه پمپاژ و کانال پساب این پروژه است.

وی یادآور شد: کل اعتبار مصوب برای پروژه فاضلاب گناوه برای مدت 2 سال 100 میلیارد تومان است.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: همچنین 28 میلیارد و 100 میلیون تومان نیز مربوط به پروژه فاضلاب دیلم است که قرار است با این میزان اعتبار فاز سه شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه فرهنگیان این شهر به طول 12 کیلومتر اجرا شود.

به گفته دوانی کل اعتبار مصوب پروژه فاضلاب دیلم نیز برای مدت 2 سال 60 میلیارد تومان است.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بدون اشاره به میزان دیون این پروژه‌ها گفت: بخشی از این اعتبارات صرف پرداخت بدهی‌های آنها می‌شود.

پیشرفت فیزیکی 95 درصدی فاضلاب بافت قدیم بوشهر

به گفته دوانی فاضلاب بافت قدیم بوشهر که از اواخر سال 97 آغاز شده بود در زمان حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کمتر از پنج درصد این پروژه باقی مانده که تلاش می‌شود امسال به نتیجه برسد.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته برای فاضلاب بوشهر در سال 1400 را 26 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پروژه فاضلاب بافت قدیم بوشهر در محله‌های دهدشتی، شنبدی، بهبهانی و شمال کوتی انجام و وارد مدار شده و تنها بخش کوچکی از جنوب محله کوتی باقی مانده است که تلاش می‌شود امسال در مدار قرار گیرد.

دوانی یادآور شد: در قالب فاضلاب بافت قدیم بوشهر 35 کیلومتر شبکه و خط انتقال، 2 ایستگاه پمپاژ، ارتقای ایستگاه مرکزی و تصفیه خانه فاضلاب شهر بوشهر با 140 میلیارد تومان اعتبار تعریف شده است.

وی اظهار کرد: با اجرای این پروژه 2 هزار و 500 مترمکعب فاضلاب وارد تصفیه خانه فاضلاب شهر بوشهر می‌شود به همین دلیل ارتقای ایستگاه‌های مرکزی و تصفیه خانه که در زمان حاضر با 90 درصد پیشرفت به دلیل برخی دیون باقی مانده از سال‌های گذشته متوقف شده، ضروری است.

دوانی شمار مشترکان فاضلاب شهر بوشهر را بالغ بر 60 هزار مشترک اعلام و اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه پنج هزار مشترک دیگر به شمار مشترکان فاضلاب شهر بوشهر اضافه می شوند.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: شبکه فاضلاب بافت قدیم بوشهر در بخش شبکه، ارتقای تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ 80 میلیارد تومان بدهی دارد.

دوانی گفت: در زمان حاضر برای تکمیل فاضلاب بخش شمالی شهر بوشهر و برخی مناطق پراکنده شهر بوشهر 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اجرای فاضلاب در بخش جنوبی شهر بوشهر مطالبه عمومی

به گفته دوانی پیگیری و احداث شبکه فاضلاب بخش جنوبی بوشهر شامل مناطق تنگک‌ها، امامزاده و سرتل به عنوان یک مطالبه عمومی از جمله کارهای مهم استان در بخش فاضلاب بوشهر است که مطالعات فاز 1 و 2 این پروژه در سال 1400 پایان یافته و پیگیر تملک زمین برای احداث ایستگاه‌ها و گرفتن ماده 23 این پروژه هستیم.

وی ادامه داد: براساس پیگیری‌های انجام شده در زمان حاضر 90 درصد کار برای گرفتن ماده 23 پروژه فاضلاب بخش جنوبی شهر بوشهر در سازمان برنامه و بودجه انجام شده و یک سری اشکال‌ها و ایرادهایی براین موضوع گرفته شده که در حال پیگیری هستیم که بتوانیم امسال مصوبه ماده 23 این پروژه گرفته شود و در این صورت امکان تامین اعتبار برای پروژه به وجود می آید.

دوانی اضافه کرد: برآورد می‌شود اجرای فاضلاب حوزه جنوبی شهر بوشهر یکهزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

فاضلاب شهرهای عالی شهر و چغادک دردستور کار

دوانی گفت: در زمان حاضر بازنگری مطالعات فاز 1 و 2 فاضلاب شهر جدید عالی شهر انجام و به تصویب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور رسیده و اکنون مشاور ماده 23 موضوع براساس انجام فراخوان تعیین و کارها شروع شده است.

وی در باره فاضلاب شهر چغادک گفت: مطالعات فاز یک این پروژه سال 94 به تصویب رسید و به دلیل تامین نشدن اعتبار نیمه کاره باقی ماند که تلاش می شود امسال در ردیف استانی مبلغی برای مطالعات فاز 2 این پروژه اختصاص یابد.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر انجام مطالعات فاضلاب شهر جم، بازنگری فاز یک مطالعات فاضلاب کنگان، انجام مطالعات فاز یک فاضلاب شهرهای برازجان، خورموج، اهرم در حال انجام است.

وی یادآور شد: همچنین در صورت تعیین تکلیف زمین تصفیه خانه در عسلویه و دیر امکان تکمیل مطالعات و گرفتن مصوبه فاز یک مطالعات امکان پذیر است.

تاریخ:
1401/02/07
تعداد بازدید:
407
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal